pedagogové učitelské listy
25. 4. 2011
Tvorba tématického plánu
Propracovaný tématický plán je klíčový dokument, který usnadní proces vzdělávání pedagogům i samotným žákům. Vždy obsahuje základní informace, které se týkají vybraného předmětu v rámci jednoho časového úseku. Podrobně je popsán rozvrh výuky jednotlivých částí probírané látky a jejich hodinová dotace. Pedagog rovněž může v tématickém plánu ovlivnit způsob hodnocení svých studentů a určit podmínky, jejich splnění je jedním z předpokladů pro úspěšné zvládnutí látky. Poslední administrativní záležitosti tvoří jméno učitele, kompletní název vyučovaného předmětu a zvolené časové období (např. pololetí v rámci jednoho školního roku). Uvedeny jsou i názvy učebnic, které jsou pro danou výuku potřebné. Tento seznam vyžadovaných učebních pomůcek je pak samozřejmě důležitý i pro samotné žáky. Každý tématický plán tak může pomoci v efektivní organizaci domácí přípravy do daného předmětu. Studenti tímto způsobem mohou velmi jednoduše zjistit základní témata, kterým se mají věnovat. Znalost tématického plánu je poté klíčová např. v případě dálkového studia. To je obvykle koncipováno formou modulů. Celková studijní látka je v tomto případě rozdělena na více částí. Zvládnutí každého z modulu je přitom obvykle potřebné pro pochopení látky, která je probírána v další části studijního plánu (sylabu). Sylabus je tedy určen nejen pro jednotlivé studenty. Často do něj nahlíží i učitelé.
Výhody pro pedagogy
Hlavní výhodu, kterou pro pedagoga tématický plán představuje, je přehledné rozvrstvení probíraného učiva. Jeho další součástí je i předpokládaný návrh zvládnutí látky v rámci vybraného časového období (obvykle měsíců). Učitel tak díky tomuto systému může jednoduše zjistit, zda je schopen splnit veškeré požadavky stanovené příslušným závazným dokumentem (např. školním vzdělávacím programem). Ze všech zmíněných skutečností tedy vyplývají jednoznačná pozitiva kvalitně sestaveného tématického plánu.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář